هر ماه یک میلیون تومان علی‌الحساب به بازنشستگان پرداخت می‌شود برای داشتن رابطه خوب با فرزندان بزرگ‌سال خود، با این ۶ رفتار خداحافظی کنید حمایت بیمه از انسولین‌های نسل جدید؛ دوسر برد برای بیمار و بیمه‌گر امّاواگر‌های مصرف آهن در زنان اشتغال و تأمین معیشت؛ دو چالش دختران مجرد دهه‌های ۵۰ و ۶۰ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۶ تیر ۱۴۰۳) | کاهش دمای روزانه در سطح استان از جمعه هزینه داروی بیماران خاص کمتر از ۱۰ درصد قیمت واقعی است سخنگوی قوه‌قضائیه: تضمین سلامت انتخابات از سوی مجریان باید به‌خوبی صورت گیرد | آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال شناسایی ۱۲۲ مورد مثبت تب دنگی از ابتدای سال در کشور | تب دنگی در چهار استان شیوع دارد معجزه آناناس برای کاهش وزن و لاغری این خوراکی محبوب کبد کودکان را تهدید می‌کند قول وزیر کار به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی: علی‌الحساب حقوق بازنشستگان را به‌محض تأمین منابع، پرداخت می‌کنیم + ویدئو بهترین زمان شام خوردن | برای جلوگیری از افزایش وزن در این زمان شام بخورید دلایلی که شما را به خوردن برخی مواد غذایی معتاد می‌کند + راه حل‌های ترک اعتیاد مصرف غذا‌های مضر پرداخت بدهی ۱۷۹ زندانی جرایم غیر عمد در سه ماه گذشته آمار ازدواج در خراسان‌رضوی، بیش از دوبرابر آمار طلاق است | حدنگاری ۹۲ درصد از اراضی کشاورزی استان و صدور سند مالکیت برای آن‌ها + فیلم محور فیروزکوه مسدود است نتایج نهایی آزمون استعدادهای درخشان هفته اول مرداد اعلام می‌شود | انتشار کلید سوالات تا ۹ تیر
سرخط خبرها

خواص آلبالو از دیدگاه طب ایرانی و مکمل

  • کد خبر: ۲۳۲۸۴۳
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷
خواص آلبالو از دیدگاه طب ایرانی و مکمل
دانش‌آموخته دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه، در طب سنتی ایرانی، طبع آلبالو به صورت کلی سردوخشک و درصورتی‌که بسیار شیرین باشد، سردو‌تر است، اظهار کرد: خواص خنک‌کننده آلبالو برای کاهش تب و تعادل بدن در فصل‌های گرم و تابستان بسیار کمک‌کننده است و در نتیجه به کاهش حرارت بدن کمک می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر الهه دلشاد با بیان اینکه آلبالو از میوه‌های فصل تابستان است که هم به صورت خام به عنوان میوه، هم دمنوش و مربا و دسر استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: بهترین آلبالو برای خوردن، آلبالوی تازه است که رنگ قرمز تیره دارد. آلبالوی نارس، دیرهضم است و کار روده‌ها را مختل می‌کند.

دانش‌آموخته دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد راجع به خواص این میوه تابستانه گفت: به طور کلی، آلبالو سرشار از ویتامین‌های B ،A و C است و مقدار زیادی نیز کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، منیزیم، پتاسیم، مس و روی دارد.

دلشاد به خواص درمانی این میوه اشاره کرد و گفت: آلبالو تصفیه‌کننده خون بوده و نیز کلسترول بد خون را پایین می‌آورد و برای بهبود تصلب شرایین (گرفتگی رگ‌ها) مفید است. در باب یکی دیگر از خواص دارویی این میوه باید افزود که در بهبود علائم غلظت خون نیز کمک‌کننده است.

وی در خصوص موارد درمانی این میوه تابستانه تصریح کرد: آلبالو اثر ضدعفونی‌کننده بر روده‌ها دارد. مقوی معده است و ورم آن را کم می‌کند. سوءهاضمه را درمان می‌کند و ورم دستگاه هاضمه را بهبود می‌بخشد و همچنین مصرف آلبالو برای ناراحتی‌های کبدی مفید است.

متخصص طب ایرانی و مکمل تصریح کرد: آلبالو آرام‌بخش است و می‌تواند زمان خواب را در بدن تنظیم کند. همچنین این میوه حاوی مقادیر قابل‌ملاحظه‌ای ملاتونین است و وجود هورمون ملاتونین نیز برای داشتن یک خواب آرام ضروری است.

 دلشاد بیان کرد: دمنوش دُم آلبالو از قدیم برای درمان ناراحتی‌های کلیه و مجاری ادراری مانند ورم کلیه، سنگ کلیه، ادم و دفع رسوبات ادراری استفاده می‌شده است. این میوه ادرارآور است و برای بهبود التهاب کلیه و دفع سنگ کلیه و نیز در بهبود نقرس اثرات مفیدی دارد.

وی با بیان اینکه مصرف این میوه برای افراد گرم‌مزاج مفید است، اظهار کرد: مصرف این میوه خارش پوستی را نیز بهبود می‌بخشد. همچنین این میوه تشنگی را رفع می‌کند و شربت آن بهترین دارو برای افرادی است که عطش فراوان دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->